Cauzele durerii articulare în timpul alergării

Ce să faci când te dor genunchii de la alergare | Centrul Medical Superfit

Dureri de burtă sau sub coaste în timpul alergării © Autor: Teodorescu Mihai Durerile abdominale resimțite în timpul alergării reprezintă o problemă destul de frecventă, majoritatea alergătorilor experimentând astfel de senzații cel puțin o dată pe parcursul vieții.

cauzele durerii articulare în timpul alergării

Conform cercetărilor efectuate intepaturi in umarul drept lungul ultimilor ani, durerile de burtă sau cele de sub coaste din timpul alergării sunt mai frecvente la persoanele tinere și la sportivii fără experiență, cauzele nefiind pe deplin cunoscute.

Factorii psihici, lipsa antrenamentului de încălzire, proasta gestionare a resurselor fizice și modul de antrenament alarmant, fără o progresie ponderată, par a fi cele mai plauzibile teorii care să susțină ipoteza conform căreia tinerii și sportivi fără experiență sunt mai predispuși să se confrunte cu astfel de probleme. Există, însă, multiple alte cauze care pot determina apariția disconfortului sau a durerilor în timpul alergării.

cauzele durerii articulare în timpul alergării

Iritarea peritoneului parietal - durerile de burtă ar putea să fie cauzate de o frecare a peritoneului parietal pe cel visceral, din cauza unei distensii a stomacului sau a unei modificări de cantitate sau de vâscozitate a fluidului seros care lubrifiază cavitatea peritoneală.

La momentul actual, iritarea peritoneului parietal pare să explice cel mai bine durerile apărute în timpul alergării.

Durerea de umãr, cauze, simptome, tratament

Peritoneul parietal traversează întreg peretele abdominal, astfel că poate fi explicată distribuția răspândită a durerilor. De asemenea, deoarece tinerii au o suprafață peritoneală mai mare decât cea a adulților, poate fi explicată și prevalența crescută a simptomului la tineri.

Iată câteva sfaturi despre cum să-ți păstrezi sănătatea genunchilor atunci când alergi. Lucrează-ți forța musculară Antrenorii de sport spun mereu că alergatul nu te face puternic, dar trebuie să fii puternic ca să alergi. E destul de adevărat, pentru că alergatul e un exercițiu repetitiv care implică un anumit grup de mușchi din partea inferioară a corpului și un număr limitat de mișcări, a zis Plack. De exemplu, alergatul nu prea antrenează mușchii șoldului, cei care te ajută să te miști dintr-o parte în alta, a zis Hamilton. Din acest motiv, mulți alergători au acești mușchi subdezvoltați.

Cercetătorii au descoperit că există o legătură directă între durerile abdominale și compoziția fluidelor ingerate premergător exercițiilor: băuturile bogate în carbohidrați cresc riscurile de apariție a durerilor în timp ce apă sau băuturile al căror conținut de carbohidrați este unul scăzut, au un efect limitat. De asemenea, mișcările oscilante pot genera spasme, care vor provoca dureri de intensitate crescută, cu precădere în regiunea lombară dreaptă.

cauzele durerii articulare în timpul alergării

Această condiție relativ rară poate să provoace, de asemenea, și diareegreață sau vărsături. Din acest motiv, pot să apară dureri de burtă, însă acestea nu sunt descrise precum durerile apărute în urma alergării.

Anumite trăsături ale dureri de burtă din timpul alergării nu sunt întâlnite însă și în situația întinderii ligamentelor.

cauzele durerii articulare în timpul alergării

Durerea resimțită în cazul unei întinderi ale ligamentelor și ale mușchilor este slab localizată, medială, de natură viscerală, diferită așadar de durerea abdominală cauzată de alergare, care este de regulă bine localizată, laterală și ascuțită. Strategiile de prevenire includ: Evitarea consumului de alimente sau de băuturi în cantități mari, cu cel puțin două ore înainte de începerea exercițiilor.

Metode de prevenție. Strategiile de prevenire includ:

Alimentele bogate în fibre sau grăsimi sunt adesea incriminate pentru starea de rău sau pentru durerile apărute în timpul exercițiului. Pentru o bună hidratare se recomandă consumul de apă sau de lichide fără acid, în orice moment al exercițiilor, cât și înainte de acestea, însă fără a se face excese.

cauzele durerii articulare în timpul alergării

În lipsa exercițiilor de încălzire, riscurile de apariție a spasmelor laterale sau a durerilor de burtă sunt semnificativ mai mari. De asemenea, există avantaje și ale modificării stilului de respirație în locul respirației haotice să se abordeze un anumit model - de exemplu, la fiecare doi pași să fie efectuată o expirație profundă.

Durerea de spate apărută în timpul alergării Diagnosticarea durerilor puternice, care apar brusc: cauze frecvente Durerea acută, ascuțită a spatelui este cauzată de o problemă mecanică din spate ceea ce înseamnă o problemă cu oasele, discurile, ligamentele sau mușchii spatelui și este unul dintre cele mai frecvente tipuri de dureri de spate. Unele cauze specifice ale durerilor acute de spate includ: Spasme musculare - o contracție prelungită sau o rigidizare a mușchilor spatelui, care poate fi declanșată de traumatisme sau tulpini repetitive. Un spasm poate produce dureri de spate ascuțite în partea superioară sau inferioară a spatelui.

Sportivii care reușesc să se concentreze pe respirație reduc stresul pus pe abdomen și trunchi, scăzând astfel șansele de a simți disconfort la alergare. De asemenea, prin contractarea mușchilor abdominali în timp ce corpul este îndoit în față, modificarea posturii sau prin împingerea pe locul afectat este redusă cauzele durerii articulare în timpul alergării durerii. Atunci când sunt luate toate măsurile preventive, însă durerile continuă să apară la alergarea moderată, poate fi nevoie de o evaluare la medicul specialist internist, gastroenterolog, fizioterapeut sau chiropractor.

cauzele durerii articulare în timpul alergării

Conform unui studiu publicat în urmă cu cinci cauzele durerii articulare în timpul alergării în Biblioteca Națională de Medicină din SUA, în mai bine de jumătate dintre cazuri durerile abdominale din timpul alergării sunt localizate în regiunea lombară dreaptă. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Exercitii pentru recuperarea genunchiului Tipuri de durere în partea stângă Genunchi și șold în timpul alergării, metode simple Prea cald? Cum puteţi preveni durerile de genunchi Durerile genunchilor pot fi greu de prevenit deoarece adesea sunt provocate de accidente.

Alte articole din aceeași secțiune:.

Asevedeași